SKIDIVING COURSES

To achieve at its best the necessary knowledge regarding skydiving fly techniques related to BASE jumping, the BBS structured a progression in each of the disciplines of the shift fly. Our staff includes Luca Barbieri and Luca Tondelli, who will follow you in each step from skydive to BASE jumping.

Moreover we have structured a course to approach BASE jumping, in order for you to know and understand everything you will need to make the first steps in this wonderful discipline.

TRACK BASIC SKILLS

This course is dedicated to all the skydivers who have the license, who want to improve their abilities in tracking, and it is a preparatory step to a future BASE course.

It will be learned all the technical aspects necessary to achieve the maximal advancement through position of the body (this is not an angle track)

Each jump will be filmed by the coach, with briefing and debriefing included.

Once the course will be accomplished successfully , it will be given a certificate of participation and completition from BBS

 
 

TRACKSUIT FIRST FLIGHT COURSE

Minimum experience required to participate at this course is 100 skydive jumps and the license.

The course includes one hour ground training , when it will be learned all the procedures in order to execute the tracksuit jump in total safety.

Four levels must be completed:

  • Orientation jump

  • First jump with tracksuit

  • Tracksuit safety procedures

  • Final exam

At the end of the course will be released a certificate of FFC completition and the student will be able to fly in full autonomy and safety

 

WINGSUIT FIRST FLIGHT COURSE

The course is for licensed skydivers with a minimum experience of 200 jumps. The course includes two hours ground training when it will be learned all the procedures necessary to execute the wingsuit jump in complete autonomy and safety.

Six levels must be completed:

  •  Orientation jump

  •  Tracksuit jump

  •  First wingsuit jump

  •  Wingsuit safety procedures

  • Wingsuit fly basic knowledge

  •  Final exam

At the end of the course will be released a FFC completition certificate , and the student will be able to fly in full autonomy and safety.

 

PRE-BASE COURSE

Il corso è rivolto a tutti i paracadutisti muniti di licenza che vogliano conoscere meglio il mondo del base jump.

Il corso è propedeutico ad un futuro BASE COURSE.

Parte teorica: un ground traning di 3 ore durante il quale si apprenderanno gli aspetti tecnici del base jump con particolar attenzione a vela e materiali.

Parte pratica: dimostrazione e apprendimento del metodi di ripiegamento della vela da base jump.

I partecipanti effettueranno dei salti hop and pop con un paracadute da base jump; effettueranno esercizi di controllo della vela e atterraggi di precisione con ripresa esterna del coach.

A fine corso verrà rilasciato per ogni partecipante l’attestato di partecipazione della BrentoBaseSchool.

Altre informazioni utili

CALENDARIO E CORSI PRIVATI


Una volta deciso di partecipare al corso controlla nel nostro calendario le date. Se non hai la possibilitàdi partecipare nelle date che abbiamo programmato puoi sempre chiedere un di essere seguito privatamente, in questo caso contattaci per pianificare assieme a noi il tuo corso.




DOVE SI FARA' IL CORSO


Dipende dal tipo di corso e soprattutto dall'impegno che viene dedicato ad esso. Generalmente però sono richiesti dai 4-6 giorni per un corso basico FJC e dagli 8-10 giorni per un corso completo Full course. Condizioni meteo permettendo.




ACQUISTO E NOLEGGIO MATERIALE


Il Base Jump e' un attività potenzialmente pericolosa, come lo sono tante altre attività outdoor o come lo è il guidare una macchina o una motocicletta in determinate condizioni. Il BASE Jump non sarà mai un attività sicura al 100% come non potrà mai esserlo nessuno sport che si gioca ad alte velocità in una manciata di secondi. Sicuramente una buona preparazione tecnica, fisica e mentale possono fare la differenza tra il giocare alla roulette Russa o il praticare un attività che comporta si dei rischi, ma che se affrontati nella maniera corretta diventano gestibili.




DOPO IL CORSO


Generalmente i materiali da BASE sono sprovvisti di paracadute di riserva. Questo sostanzialmente per due ragioni. La prima e' che considerate le quote relativamente basse e le velocità alle quali si svolge tale attività, non vi sarebbe il tempo materiale per applicare delle procedure standard d'emergenza, cosa generalmente possibile in un salto di skydiving per esempio. In secondo luogo perché in realtà il paracadute da BASE per come concepito e' di per se' una riserva, se non addirittura meglio. Come disse un noto produttore di materiali da BASE Jump "non saltiamo senza una riserva, saltiamo senza un principale"





Contact us here
logo squirrel azzurro.png
next level.png
tonfly white.png
IBA LOGO .png

©2019 by Cris Benedini. 

logo invela.png